Utan ett ord


Utan ett ord av Linwood Barclay
5/5

Tänk dig att du vaknar upp i ditt hem en vanlig morgon och din familj är borta utan att sagt något, inte ens lämnat en lapp. Det händer 14-åriga Cynthia. Hon skriker kvällen innan åt sina föräldrar att hon önskade att dem var döda. När hon vaknar nästa morgon är huset tomt. Hennes pappa, mamma och storebror är borta.

25 år senare bestämmer sig Cynthia att vara med i tv-programmet Deadline där dem hjälper folk med olösta fall, som ett sista försök att få reda på vad som hände den natten. Först händer ingenting, men efter några veckor ringer telefonen och någon säger att hennes familj förlåter henne. Är hennes familj vid liv? Varför har dem inte tagit kontakt med henne? Massa mystiska saker händer omkring henne och hon försöker bara få svar på vart hennes familj har tagit vägen.

När jag läste baksidan till Utan ett ord ville jag köpa den direkt, men jag är inte så förstjust i deckare och thrillers. Detta är nog den enda och bästa thrillern jag har läst. Man lever sig verkligen in hur Cynthia lever med hennes familj, hur hon kämpar efter svar om vad som hände den natten. Hennes man Terry som man följer gör allt för att hjälpa hans fru med gåtan. Han vet att det är nog Cynthias sista önskan att lösa gåtan. Men ju längre in de kommer in i detta ju mer mystiska och läskiga saker händer. Författaren gör att man får känslan hur Terry har levt sitt liv med Cynthia. Jag, själv skulle nog inte klara av att leva med en sådan person. Det skulle ta kål på mig efter ett tag. Det finns en massa ögonblick i boken där allt vänd upp och ner och det bästa är att författaren har gjort att alla pusselbitar går ihop. Om man får chansen att läsa boken, gör det!
 Och jag vill bara tillägga att jag älskar originaltiteln: No time for goodbye.

Skrivet av Frida


Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Tack :)

Har du skaffat ny blogg frida? KUL :D

2010-04-06 @ 18:25:39
URL: http://jahm.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sv: BRA! ;)

Det är bra amon :P höhö

2010-04-06 @ 18:50:22
URL: http://jahm.blogg.se/
Postat av: rikacharmtroll

fin header.

2010-04-06 @ 19:56:01
URL: http://rikacharmtroll.devote.se
Postat av: I s a b e l l a

SVAR: Prt Screen, sedan in i PS och spara som en bild.

2010-04-07 @ 09:17:41
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Micaela

Värkar jätte bra! Kanske kan låna den av dig sen (please?)

2010-04-12 @ 17:48:29
URL: http://micci.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0